AdBlue®

Când completăm nivelul de AdBlue® la ŠKODA noastră?
fs

ŠKODA se confruntă cu provocarea legislației actuale privind vehiculele diesel cu tehnologia convertoare catalitică SCR. Acest lucru va permite vehiculelor noastre diesel să îndeplinească limitele de oxizi de azot care vor fi necesare pentru limita de emisii din viitor. Pentru noua tehnologie, vehiculele diesel trebuie completate cu soluția de evacuare diesel, AdBlue®.


AdBlue® este o soluție lichidă produsă sintetic, formată din 32,5% uree de înaltă puritate și 67,5% apă demineralizată. AdBlue® este utilizat la vehiculele diesel echipate cu convertor catalitic și SCR. Lichidul trebuie completat pe lângă motorină, dar în rezervor separat, deoarece AdBlue® nu este un aditiv de combustibil, ci o soluție suplimentară de evacuare. Conform ISO 22241-1.

Unde punem AdBlue®?

În funcție de model, umplutura separată a rezervorului poate fi în portbagaj, cavitatea roții de rezervă sau, vizibil, chiar lângă rezervorul de combustibil. Locația precisă a umpluturii rezervorului este prezentată în manualul de utilizare al vehiculului dumneavostră. Consumul de AdBlue® depinde de stilul de condus, de temperatura de funcționare a sistemului și de temperatura ambientală.

Ce proces are loc?

Gazele de evacuare din motorul diesel sunt trecute mai întâi prin convertorul catalitic de oxidare și apoi prin filtrul de particule diesel. Înainte ca gazele de evacuare fierbinți să ajungă la catalizatorul SCR, se adaugă AdBlue®. Aceasta inițiază o reacție termică, care duce la hidroliză (descompunerea unei compoziții chimice prin apă) și eliberează amoniac. Convertizorul catalitic SCR din aval este acum capabil să transforme până la 90% din oxizii nocivi de azot în componentele sale mai ecologice ale azotului (N2) și ale apei (H2O).

Când completăm nivelul de AdBlue®?

Nivelul de umplere al AdBlue® este monitorizat electronic. Când nivelul scade sub un prag, computerul vehiculului emite avertizări vizuale și sonore în 3 pași - „Adăugați AdBlue® Interval 2400 km” / „Motorul nu va porni la 1000 km” / „Pornirea motorului este dezactivată”. Când rezervorul este gol, nu este posibil să porniți motorul și este esențial să completați cu AdBlue®. Cea mai sigură soluție pentru șofer este să umple rezervorul la primul avertisment.